sobota, 2 stycznia 2016

najlepsze okładki 2015!

Hejka! :)
Wczoraj miałam dodać notkę sylwestrową, co by Wam pokazać moją wspaniałą kreację, znajomych i imprezę... ale nie, jednak tak nie działam ;) Dlatego zamiast ogólnych życzeń i jarania się nocą sylwestrową przejdę do czego w czym czuję się najpewniej i dodam fajny post- przynajmniej takie jest założenie :)

Tak jak pisałam jakiś czas temu- zmotywowałam się do zrobienia listy najlepszych okładek książek, które przeczytałam w 2015 r. I od razu zaznaczę, że książki nie zostały wydane jedynie w tym roku, po prostu akurat w tym czasie trafiły w moje ręce :) Miało być dwadzieścia, ale postanowiłam, że nie będę się ograniczać i jeżeli jakaś okładka mi się spodobała, to po prostu ją umieściłam. I tak oto wyszło ich ponad dwadzieścia pięć. Wszystkie pojawiły się już na blogu, także pod zdjęciem będą podawane linki :) Okładki nie pochodzą jedynie z najbardziej designerskich wydawnictw. Próbowałam oddzielić od siebie każdy rodzaj książek i nie skupiać się jedynie na tych niekonwencjonalnych- rysowanych kredką, ale chciałam docenić również te na pozór zwyczajne.... jednak ostatnio można zauważyć, że ostatnio zwyczajnym staje się kicz. Także ja należę do osób, które chcą docenić wszystko co chociaż w jakimś stopniu jest dobre- ale zapewne czytając moje posty o książkach mogliście już do tego przywyknąć ;) No to lecimy. Aha! Kolejność książek nie ma tutaj znaczenia... zapewne z opisów wywnioskujecie czy najbardziej jestem zachwycona, a ja już chciałam oszczędzić sobie burzę mózgu i tabelki, w których wybierałabym miejsca na podium. Wybaczcie. Taki ze mnie leniuszek ^^



102 nowych artystów. Komputerowa wersja zupełnie tego nie odzwierciedla, ale biała cegiełka z czarnym napisem najzwyklejszym fontem zdecydowanie mnie przekonuje. Poza tym tekst, który został zawarty na stornie tytułowej i nie jest tytułem skradł moje serce! :) Nie ma co wiele o tym pisać, ponieważ jest to zbyt zwyczajne... ale w moim odczuciu zwyczajności w dzisiejszym świecie brakuje najbardziej. Za dużo w tym wszystkim przepychu. Książka wydawnictwa Arkady ( swoją drogą, prawdopodobnie przodującego w najlepszych okładkach w tej notce ) . MOJA RECENZJA 


Razem będzie lepiej. Pamiętam, że kiedy rozpakowałam ją z szarego papieru moje oczy były tak zakochane, że aż serce szybciej zaczęło mi bić. Tak prosto, a jakoś tak idealnie. Idealny odcień niebieskiego- w połączeniu ze wzorem dał rewelacyjny efekt, który świetnie sprawdził się w kobiecej literaturze. Może zmieniłabym jedynie font i kolor tytułu... tak, na pewno bym go zmieniła, ale ogólnie bardzo mi się podoba :) MOJA RECENZJA  Wydawnictwo Znak.


Szumowska. Pamiętam, że zobaczyłam tą książkę gdzieś przypadkiem w internecie, akurat był czas jej najnowszego filmu Body/ Ciało ( polecam! ) i miałam ogromną fazę na tą postać. Tak się wszystko dobrze złożyło, że wywiad z Małgorzatą wydany w formie książki przez wydawnictwo Krytyki Politycznej w dość krótkim czasie trafił w moje ręce. Środek jest wspaniały, ale o tym w recenzji- dzisiaj o samych okładkach :D Zaczynając od idealnego zdjęcia, które nie tylko wizualnie jest dobre, ale wydaje mi się, że również niesamowicie dobrze odzwierciedla charakter reżyserki, kończąc na idealnych fontach i rozmieszczeniu liter w odpowiednich miejscach. Połączenie czerwieni z czarno-białym zdjęcie. Wszystko mi tu gra! Poza tym mały format książki również jest bardzo właściwy. Polecam serdecznie. Na prezent dla siebie, dla kogoś- na postawienie na półce. Doceniajmy dobrą robotę :D MOJA RECENZJA 


Z działki z lasu i takie tam. To jedna z niewielu książek, które wzbudziły we mnie aż tyle emocji- pomijając rewelacyjny pomysł na napisanie tak fajnego przepiśnika z przetworami, to jeszcze wydanie go w tak rewelacyjny sposób zasługuje na owacje na stojąco! Środek już Wam kiedyś pokazywałam, każda strona ma klimat- jednak najbardziej z tego wszystkiego podoba mi się okładka ( no i tekst w środku o kompocie, który od jakiegoś pół roku mam na tle na fb ). Ten słoik z ogórkami. Niby takie niedbałe, namalowane przez pięciolatka... ale kurcze, wiecie co- chyba dopiero w liceum plastycznym doceniłam jak ważną umiejętnością jest rysowanie tak jak przedszkolak- tylko robienie to z głową. Właśnie jak w tym wypadku. Przecież każdy wie, że nie zrobił tego dzieciak. Każdy wie, że stworzenie jej zajęło na pewno wiele godzin projektowania. Ale udało się! To miało sens... i dzięki temu jest to jedna z mich ulubionych książek opracowanych graficznie ( akurat w tym wypadku nie tylko ). Uwielbiam, że mam ją na półce. Z miłą chęcią sprezentowałabym ją wszystkim moim bliskim. Wydana przez wydawnictwo Dwie Siostry MOJA RECENZJA 


Zapiski babci. Moim zdaniem super pomysł na taką pamiątkę po babci lub dziadku. Ja co prawda wolę słuchać magicznych wspomnień mojej babci, ale są różne typy ludzi- niektórzy wolą pisać. Jednak okładka oddaje klimat tego, co może znaleźć się w środku. Nieprzegadana, kolorowa- ale nie za bardzo. Idealny font, kolorystyka. Nie wiem co więcej pisać. Po prostu uważam, że jest dobra i tyle! :D Wydawnictwo Zakamarki. MOJA RECENZJA 


100 lat mody/ 100 lat mody męskiej. Jestem szczęśliwą posiadaczką dwóch wersji i jak już wspominałam- ta męska przekonuję mnie bardzie. Są idealnymi skarbnicami wiedzy. W środku znajduje się mnóstwo bardzo dobrych jakościowo fotografii... no i te okładki! Ah.. rozpływam się. Takie proste, zwyczajne fotografie piosenkarza i aktorki- ale jednak coś w nich jest! Są dobre i nie potrzeba nic innego. Mi takie dwie stoją na półce tych najlepszych i jest mi dobrze :D Tu znów pojawia się wydawnictwo Arkady MOJA RECENZJA 1 MOJA RECENZJA 2 


Przewodnik po sztuce współczesnej. W recenzji pewnie będziecie mogli przeczytać jak światopogląd na temat sztuki zmienia mi się pod wpływem szkoły plastycznej, ale patrząc na samą okładkę- nawet jeżeli ktoś uważa, że to nie dzieło- to jednak musi przyznać, że z literami, na okładce okazuje się dobrze zagospodarowaną przestrzenią :) Ja jednak należę do osób, które jakoś mocno cenią przecięte płótno- może źle, może dobrze.. a każdym razie pewnie dziwnie :D W okładce bym nic nie zmieniała, podoba mi się w całości. I kupiłabym w ślepo! Standardowo- wydawnictwo Arkady. MOJA RECENZJA 


Ci, którzy wrócili z zaświatów. Dziwny okres w moim życiu przypadł na czytanie tej książki. Pamiętam, że leżałam w łóżku ponad dwa tygodnie z chorobą, która w ogóle nie chciała mnie opuścić. No i zaczęłam czytać tą fantastyczną książkę! Polecam już teraz! Nawet gdyby miała najgorszą okładkę świata. Na szczęście z okładką wszystko w porządku, a nawet lepiej! :) bardzo subtelna i idealna. Uwielbiam ją! UWIELBIAM! Wydawnictwo esprit. MOJA RECENZJA



Design, historia wzornictwa. Zacznę od dziwnego spostrzeżenia- nie za bardzo lubię połączenie czerwieni z bielą... chyba za bardzo patriotyczne mi się wydaje i niestosowne do wszystkiego. Tak jakoś ^^ Jednak tutaj w połączeniu z rewelacyjnym opracowaniem graficznym jestem kupiona w 100%. Już po samej okładce można wyczuć jak bardzo designerska jest ta książka. A chociaż znajduje się tu niesamowicie wiele rzeczy nadal jest w dobrym guście. Nieprzegadana. Również znajduje się na mojej półce najlepszych! :D Wydawnictwo... mhy- niespodzianka: Arkady :D MOJA RECENZJA 




Nicholson. Jakieś to takie zwykłe, a po prostu dobre. Poza tym zdjęcie z dobrego filmu ( Lot nad kukułczym gniazdem polecam serdecznie ). Nie mam za wiele do napisania o tej książce.... ale uznałam, że chcę ją tutaj zawrzeć, bo jest taka jak każda najzwyczajniejsza książka powinna wyglądać. Gdyby okładki były na wysokim poziomie, to zapewne by się nie ukazała, bo pewnie byłaby na tym najniższym z wysokiego poziomu... ale z racji tego, że żyjemy w czasach w jakich żyjemy- to zwykle dobre też trzeba doceniać! :) Wydawnictwo Axis Mundi. MOJA RECENZJA 


Kino dalekiego wschodu. Biała kartka. Kilka słów najzwyklejszym fontem, jakieś dwa obrazki- no i tyle! I nie potrzeba niczego więcej. Bo już wszystko wiadomo! Tak bardzo podziwiam ludzi, którzy umieją przedstawić wszystko za pomocą praktycznie niczego. Ja jestem na etapie, że albo powiem za dużo, albo za mało... czekam na ten moment, w którym będę mogła wyczuć język obrazem. Czekam i w tym momencie podziwiam takie okładki. Wydawnictwo Krytyki politycznej. MOJA RECENZJA 


Kino-sztuka. Podoba mi się bardzo! Od początku mi się podobała, a ze świadomością jak dobra jest to książka lubię ją jeszcze bardziej. Kolejna okładka, o której nie wiem co napisać- ale wystarczy zobaczyć, że jest dobra. I kropka! :D Wydawnictwo Krytyki politycznej. MOJA RECENZJA 


Wróg. To jedna z najpiękniejszych, najsmutniejszych i najprawdziwszych książek jakie czytałam w swoim życiu. W prosty sposób przedstawiona została największa prawda świata. Nie wiem tylko, czy rzeczywiście jest ona skierowana do tak małych dzieci- ale ja zakupiłam już w swoim życiu cztery takie książki i obdarowywałam swoich najbliższych. Okładka jest zwykła, ale idealna. Oddaje cały klimat książki. Wizualnie bez zastrzeżeń. Polecam serdecznie. Książka tak niewielka, że można zapoznać się w sklepie- ale uwierzcie, że po przeczytaniu będziecie chcieli ją mieć na własność :) Wydawnictwo Zakamarki. MOJA RECENZJA

 Mahatma Witkac. Witkacy to taki ktoś kim nie można się znudzić. Książka akurat mnie jakoś nie wciągnęła, nie poczułam klimatu... aktualnie znając Witkacego bardziej zaproponowałabym zapewnie inną okładkę, ale do koncepcji tego co jest w środku pasuje idealnie. Spokojna, ale jednak z jakimiś diabełkami w oczach ;) I jak już możecie się domyśleć- czarno-białe zdjęcie w połączeniu z czerwonym skrada moje serce! :D Wydawnictwo MG MOJA RECENZJA 


D.E.S.I.G.N. Zacznę od tego, że teraz zupełnie inaczej patrzę na tą okładkę. Ponieważ w święta dostałam najwspanialszy prezent na świecie jakim była wyciskarka do cytryn Alessi ( uuuuuu!♥ ) pierwszego dnia świąt z Piotrem postanowiłam zrobić sok pomarańczowy ( o jacy buntownicy. Wyciskarka do cytryn, a oni wyciskają pomarańcze ^^ ) i mniej więcej właśnie tak to wyglądało. Co chwilkę wchodzili do kuchni poszczególni członkowie mojej rodziny i sprawdzali jak to działa, bo nie dowierzali, że tak dziwny sprzęt działa- także patrzcie i wiedzcie, że ten sprzęt łączy ludzi :D A już tak na poważnie.... no to wiadomo, że jest to idealne! Nie mam zastrzeżeń ponieważ kocham w stu procentach. Kocham każdy odcień zieleni, piękny niebieski, pomarańczowy i odcienie żółci- jako kolorystka kupuję to wszystko na raz! Poza tym rysunek, jak już wspominałam, bardzo dobry. Wszystko zagrało, a w środku dzieją się jeszcze większe cuda! :) Wydawnictwo Dwie Siostry MOJA RECENZJA  


Co wypanda, a co nie wypanda- po pierwsze rewelacyjny tytuł. Po drugie wspaniały format. Po trzecie zaokrąglone rogi i grube kartki. Książka idealna dla dzieci... ale dla dorosłych również. Dowiedziałam się o niej od mojego nauczyciela od grafik i pokochałam jak tylko zobaczyłam. Na szczęście posiadam w rodzinie małe dzieci, więc moje kupowanie dziecięcych książeczek nie jest dla nikogo dziwne, a ja mam z tego wielką radochę! ^^ No nie uważacie, że cudo? :) Wydawnictwo Dwie Siostry. O książce na blogu jedynie wspominałam, recenzję dodawałam drugiej odsłony KLIK

 Małe kobietki. Pisałam o tym stosunkowo niedawno, więc zapewne dobrze ją pamiętacie. Moim zdaniem jest idealna. subtelna, ale z agresywnymi momentami, wszystko składa się na bardzo dobrą całość. Więcej nic chyba nie napiszę ;) Po prostu polecam :) Wydawnictwo MG MOJA RECENZJA 


Znachor. Nawet sobie nie zdajecie sprawy jak bardzo dobre wspomnienia mam patrząc na tą okładkę. Słońce, Wrocław, jakiś nowy etap życia. Super ♥ Okładka jest przepiękna. Bardzo mi się podoba, ale tak naprawdę doceniłam ją w 100% dopiero po przeczytaniu całej historii. Dopiero wtedy nabiera większego znaczenia, którego wcześniej się nie domyśliłam. Rewelacyjna kolorystyka. Rewelacyjny kadr. Dobry font... i ten szlaczek nawet robi bardzo dużo! :) Polecam i to nie tylko dla okładki, to po prostu cudo literatury, które moim zdaniem bardzo dobrze jest znać :) Wydawnictwo MG MOJA RECENZJA 
 

Po Bajkale. Rowerem przez Syberię. Tak jak już wspominałam, znajdują się tutaj również zwykłe, ale dobre okładki. Ta właśnie się do te do tego przedziału zalicza. Zwykła, ale w pewien sposób bardzo tajemnicza no i mocno podróżnicza. Chyba właśnie o to chodziło. Poza tym w środku dzieje się magia. Uwielbiam czytać o podróżnikach! Polecam serdecznie. Autor mówił, że jedna część książki jest na zimę, aby się ogrzać- a aktualnie chyba pogoda za oknem nie rozgrzewa, więc trzeba pocieszać się innymi rzeczami, jak książką! A książka dobra jest zawsze i na wszystko! :D Wydawnictwo Świat Książki MOJA RECENZJA 


Chłopiec w lesie. UWIELBIAM TĄ KSIĄŻKĘ! Jest jedną z najcudowniejszych książek jakie miałam okazję przeczytać. Nie wiem dlaczego aż tak bardzo mnie dotknęła, ale coś w niej było. Coś bardzo dobrego. Tak samo w tej okładce. Zawarcie jedynie trzech kolorów, nie znaczący wiele kadr i zwykły font- a jednak... jednak jest bardzo dobrą okładką, którą bardzo lubię :) Tak o, po prostu :) Wydawnictwo Świat Książki MOJA RECENZJA 

Uf! Zleciało mi na to całe popołudnie, ale mam nadzieję, że jeżeli szukalibyście jakiejś fajnej książki z fajną okładką, to wejdziecie na fioletowe-serce i pomogę Wam o każdej porze dnia i nocy! :) Zaznaczyć chciałam, że wszystkie książki pomijając okładkę są również bardzo dobre w środku ( to tak tylko mówię jakby Wam się nie chciało czytać każdej recenzji podlinkowanej ;) ) . Kilka jednak podczas pisania wykasowałam, jednak nie zdały egzaminu bycia najlepszą. Pewnie wiele również pominęłam... ale muszą mi to jakoś wybaczyć. Wzorowałam się jedynie listą z bloga, a nie dodaję tutaj w 100% wszystkich książek, które czytam :) To tyle... a może Wy macie jakieś super książki z fantastycznymi okładkami do polecenia? :) Buziaki :*

3 komentarze: